Wout Van Aert Route

Beste primusridders en jonkvrouwen,

Onze laatste zaterdagrit van dit seizoen, de “Wout van Aert route”, heeft als bestemming Herentals en staat ingepland op zaterdag 23 september 2023.

In deze rit gaan we op zoek naar sporen van Wout van Aert en de ronde van Frankrijk.
Om het voor iedereen toegankelijk te maken hebben we twee afstanden van 135 (gpx) en 150 (gpx)  vlakke kilometers voorzien.

We vertrekken vanaf ons clublokaal bij Café St.Jozef om 08:30h en worden begeleid door een volgwagen(s).

Onze route brengt ons onder meer langs de heldenmuur in Herentals, het huis van Wout van Aert, het cyclocross en het na-tour-criterium parcours met Wout-versieringen.

Rond 12.00h stoppen aan het beroemde fietscafé Welkom in Noorderwijk om de innerlijke mens te versterken met eigen mondvoorraad.

Deze middagstop is na 81km voor de rit van 135km na 93km voor de rit van 150km.

Nadien fietsen we in één ruk terug naar ons clublokaal, tenzij de nazomerse warmte ons verplicht om een drankpauze in te lassen.

Zo zouden we al rond 15u00 toekomen aan ons clublokaal en nog ruim de tijd hebben voor een hapje en tapje zonder (al ;-)) te laat thuis te komen.

Bij Alain & Rita kunnen we naast hun uitgebreide gamma Haachts gerstenat ook genieten van een hapje.

Planning:

• 08.30h: Vertrek aan ons clublokaal, verzamelen tegen 08u15 !
  • 12.00h: Middagstop bij café Welkom (eigen lunchpakket voorzien)
  • 15:00h Aankomst bij Alain & Rita voor hapje en tapje

Omdat je voor deze Wout van Aert rit geen ganse zaterdag moet vrijmaken hopen we op een recordopkomst.
Afhankelijk van het aantal deelnemers verdelen we ons in twee of meerdere groepen zodat het tempo voor iedereen leuk en haalbaar blijft.

Wil je meefietsen of wil je als chauffeur de groepen begeleiden?
Bevestig dan je deelname en afstandskeuze via onze website en doe het zo snel mogelijk (ten laatste vrijdagmiddag 22/9)

Wij kijken er naar uit ! Hopelijk jullie ook ?

Uw bestuur.