Over de club

WTC Relst bestaat sinds 1982! Onze wielerfamilie bestaat uit 159 leden!

Ons seizoen start op de eerste zondag van maart en loopt tot het laatste weekend van oktober.

Zondagritten

’s Zondags vertrekken we in de maand maart om 09:00h, en vanaf het eerste weekend van april om 08.30h. Elke zondag, weer of geen weer, want we zijn echte Flandrien(ne)s.

We vertrekken steeds aan ons clublokaal: bij Alain en Rita (café St.-Jozef), tegenover de kerk van Relst. Relst is een gehucht van de gemeente Kampenhout

We rijden in vier groepen, en je kiest ’s morgens vrij bij wie je die week wilt aansluiten. Het is moeilijk om snelheden te plakken op de verschillende groepen; je kan zelf een beetje je eigen plaatsje zoeken.

Over het algemeen fietst elke groep aan een stevig tempo (we mogen voelen dat we gesport hebben), maar het blijft louter recreatief. Samen uit, samen thuis! We leggen steevast ook de nadruk op veiligheid. Zo worden alle groepen begeleid door een volgwagen.

Na inspanning volgt ontspanning. Na de rit (we komen meestal aan tussen 11:30h en 12:00h) drinken we nog één of meerdere glazen in ons clubcafé.

Dat wat betreft de zondagsritten

Andere activiteiten

Zaterdag- en feestdagritten: we organiseren extra dagtrippen waarbij de club zorgt voor vervoer en een bijdrage in de kosten. Deelname aan deze ritten is geheel vrijblijvend.

Meerdaagse uitstap: de jaarlijkse uitstap van de club. In principe een driedaagse naar een locatie binnen een straal van 200km, steevast gepland het laatste weekend van augustus. Sinds ons 35-jarige bestaan (2017) wordt de driedaagse regelmatig vervangen door een meerdaagse in het buitenland. Veel kilometers en hoogtemeters en enorm veel ambiance!

Mosselfeest: organiseren we de eerste zondag van oktober. WTC Relst’s mosselfeest is een wijd en zijd gekende en gesmaakte eetdag.

Algemene Ledenvergadering: WTC Relst is een VZW; daarom houden we elk jaar een Algemene Ledenvergadering (verplicht). Meestal doen we dit in de winter, voor de aanvang van hernieuwde seizoen. Iedereen krijgt er de nodige club-info, er wordt gestemd over een aantal zaken, en we kunnen bijpraten tijdens de aansluitende receptie.

Feesten zonder fiets: kunnen we ook. Organisaties zoals een familiedag, familie-BBQ of clubdiner worden steeds sterk gewaardeerd door de deelnemers.