Lid worden. Altijd een goed idee!

Wat moet je doen?

Vul het registratieformulier (https://www.wtc-relst.be/nieuw-lid-registratieformulier) in. Ben je reeds lid bij de Vlaamse Wielrijdersbond (VWB) bezorg ons dan ook je lidnummer of barcode alsjeblieft.

Je maakt een afspraak bij David Degreef (david@wtc-relst.be), kledingverantwoordelijke, voor een pas-sessie. Je krijgt een basis-wieleruitrusting van de club (we rijden altijd in de club-outfit).

Elke zondagvoormiddag kan je meerijden met onze A, B, C of D-ploeg voor een rit van gemiddeld 80km.  Bovendien kan je ook deelnemen aan allerhande activiteiten zoals zaterdagritten, meerdaagse trips, clubdiner, …

Voor elke zondagrit wordt je ook geacht je aanwezigheid te registreren. Dat doen we door middel van twee laptops en barcodelezers. Je krijgt stickers met de barcode van de club. Registratie is belangrijk voor je waarborg (zie hieronder) en de verzekering.

Wat kost mij dit?

Het jaarlijkse lidgeld bedraagt 100,00€ (50,00€ voor -18-jarigen)

Wij zijn een gemeentelijk erkende sportclub, dus kan je een deel van je inschrijvingsgeld recupereren via je ziekenfonds. Ben je verzekerd bij VWB, dan kan je een attest downloaden van hun website (https://www.vwb.be/124/Attest-Ziekenfonds) en dit naar je ziekenfonds verzenden.

Ben je niet via VWB verzekerd,  dan kan je het standaardformulier van je ziekenfonds laten invullen door een bestuurslid. Het gehandtekende document bezorg je daarna aan je ziekenfonds.

We zijn aangesloten bij de VWB. Dat kost je jaarlijks 40,00€, maar dan zijn al je gezinsleden mee verzekerd (vergeet ze niet te vermelden wanneer je bij ons aansluit). Verdere info kan je bekomen bij Katrien Vanhamme (katrien@wtc-relst.be). Heb je een spijtig ongeval, dan regelt de club het nodige papierwerk voor de verzekering.

Nieuwe leden betalen een eenmalige waarborg voor de kleding die ze ontvangen, namelijk 300,00€. Hierop rust een remgeld van 100,00€. De overige 200,00€ krijg je teruggestort indien je voldoet aan de volgende voorwaarden:

• 40 punten behalen op de aanwezigheidslijst (zondagsritten leveren 1 punt op, andere sportieve activiteiten 2 punten).
  • Je behaalt die 40 punten binnen een periode van maximaal 3 seizoenen. Haal je de 40 punten niet binnen de 3 seizoenen, dan maak je geen aanspraak meer op de terugbetaling van je waarborg (zie intern reglement voor meer info).
  • De waarborg zal worden teruggestort op het einde van het seizoen (november-december) waarin je de 40 punten behaalde. Tijdens het seizoen worden geen waarborgen terugbetaald.
  • Je kan de ledenlijst steeds on-line raadplegen op de ledenpagina (beschermd met een wachtwoord, te bekomen bij de bestuursleden).
Hoe moet ik betalen?

Het jaarlijkse lidgeld en de VWB verzekering kan gestort worden op de zichtrekening van WTC Relst VZW: IBAN BE85 7340 1137 7806, BIC KREDBEBBXXX.

De waarborg wordt cash betaald aan de penningmeester (Johan Vanaken, johan@wtc-relst.be) na ontvangst van je basisuitrusting.

Wanneer kan je lid worden en vanaf wanneer kan je meerijden?

Je kan om het even wanneer aansluiten bij WTC Relst VZW. Wil je zeker zijn van je basispakket wieleroutfit, dan schrijf je best in voor de aanvang het seizoen. Het inschrijvingsgeld en VWB verzekering worden steeds volledig betaald, ongeacht het moment van aansluiten (geen pro-rata afrekening naargelang wanneer je start).

Wil je eerst echter even ’testen’ of WTC Relst ‘de’ club is waarmee je in zee wilt gaan. Geen probleem, je kan 3-maal vrij komen meerijden/testen zonder cluboutfit.

Houdt er alstublieft wel rekening mee dat we – na de officiële inschrijvingsperiode – slechts tweemaal per jaar een gebundeld kledingorder indienen. Late inschrijvers dienen dus rekening te houden met een zekere wachttijd.

Voor vragen over de kleding en de levering ervan kan je steeds terecht bij David Degreef (david@wtc-relst.be) en Marc Wouters (marc@wtc-relst.be).