Verzekering

Wat?

Alle leden kunnen zich verzekerd bij de Vlaamse Wielrijdersbond (VWB, https://vwb.be). De voorwaarden voor deze verzekering kan je nalezen op de website van de VWB. De verzekering wordt via de club geregeld en is complementair aan je ziekenfonds.

Maak geen individuele aansluiting bij VWB, maar doe dit via de club.

Waarom deze extra verzekering?

De VWB verzekering wordt vaak verkeerdelijk bekeken. Het is geen overlapping van de hoofdverzekeringen (familiale, hospitalisatieverzekering,…) maar een goede aanvullende verzekering specifiek gericht op het fietsen. In principe zullen uw hoofdverzekeringen eerst tussenkomen. Maar u weet waarschijnlijk wel dat niet alles door familiale of mutualiteit wordt terug betaald. Regelmatig gaan dokterskosten boven het barema waardoor grote stukken zelf moeten worden betaald. Ook bijvoorbeeld de franchise bij familiale. Hoe zwaarder het ongeval hoe meer stukken zelf moeten worden betaald. Deze bedragen worden bijvoorbeeld door onze verzekering terug betaald. Hospitalisatieverzekering: men is hier vaak mis in de redenering. Het woord zegt het zelf, dit dekt enkel en alleen effectieve opname in het ziekenhuis. Dus niet het bezoek aan de spoed, nabehandelingen, medicijnen, kine waar de verzekering van de VWB dan weer wel bijspringt.

De verzekering: 24/24 uur zowel individueel als in groep zowel binnen- als buitenland (Lich.Ongevallen – Burgerlijke aansprakelijkheid – Rechtsbijstand) Ook als club bestaat dan de mogelijkheid om zelfs nevenactiviteiten (eetfestijn, uitstappen, vergaderingen,..) gratis te verzekeren zelfs voor vrijwillige helpers (bijvoorbeeld vrouwen van leden die geen VWB lid zijn) De VWB verzekering is een specifieke fietsverzekering en is een interessante aanvullende verzekering op uw hoofdverzekeringen (familiale, mutualiteit, hospitalisatie…) U bent zeker niet “dubbel” verzekerd. Het principe is dat onze verzekering de delen terug betaalt die niet door uw hoofdverzekering betaald wordt (bv. de franchise bij familiale, kosten boven het barema, nabehandeling, dagvergoedingen bij werkonbekwaamheid,…) Familieleden van de onze leden kunnen via onze club zich ook laten verzekeren (is gratis).

Meer informatie nodig? Contacteer Katrien Vanhamme (katrien@wtc-relst.be).

Wat moet je doen bij een ongeval?

Download het ongevallenformulier (hier) of van de VWB-site. Vul het zo compleet mogelijk in, en stuur het naar Katrien (katrien@wtc-relst.be). Zij zorgt dat alles geregeld wordt.