Zaterdagrit “Herkenrode”

(c) foto: ww.depaardenstallen.be

Onze eerste dagtrip van het nieuwe fietsseizoen 2024 “Herkenrode” staat ingepland op zaterdag 23 maart.

De rit werd vakkundig uitgewerkt door onze fietsmakker Denis Verstraeten en heeft als bestemming/middagstop de abdij van Herkenrode in Kuringen.

We verzamelen aan ons clublokaal bij Café St.Jozef bij Alain & Rita om 08:45 uur zodat de wielen draaien om 9:00 uur.

Afhankelijk van het aantal deelnemer rijden we in één of twee groepen en worden daarbij begeleid door volgwagen(s).

Er zijn voor deze heuvelachtige rit twee afstanden voorzien nl. +/- 140 km en 150 km, de GPX-files worden nog wat bijgewerkt en volgen later 😉

Na 70km of 80km komen we rond de middag toe op de abdijsite Herkenrode waar we in het “self service” restaurant “de paardenstallen” gaan lunchen.

Om een vlotte service te kunnen garanderen werd de menukeuze beperkt tot:
Spaghetti Bolognaise met brood (16€),
Salade met kip en brood (18€) of
Vegetarische spaghetti met brood (16€),
vergezeld van frisdrank(en) naar keuze.

Na de lunch, rond 13:00u, rijden we terug naar onze clublokaal waar we rond 16:00u zullen toekomen en nog kunnen nagenieten met een hapje & tapje.

Deze vernieuwde WTC classic is toegankelijk voor alle leden en we hopen dan ook op een recordopkomst.

De sterkere deelnemers zorgen voor het kopwerk aan een matige en gecontroleerde snelheid waardoor de minder straffe fietsers kunnen profiteren van het kwaliteitswerk van de eerstgenoemden.

De club voorziet een bijdrage van 15 €/fietser waarna het resterende bedrag zal worden verdeeld per persoon.

Wil je meefietsen of wil je als chauffeur de groepen begeleiden?

Bevestig dan je deelname, je afstand- en menukeuze via het inschrijvingsformulier (link)  en doe het zo snel mogelijk (ten laatste donderdag 21/03). Je bent pas ingeschreven als je een bevestiging ontvangen Hebt!

Wij kijken er naar uit ! Hopelijk jullie ook ?

Uw bestuur.